+32 472 33 40 66

info@deal-webdesign.be

Klein Parksken 1A - 9300 Aalst

5 redenen waarom je chat moet toevoegen aan je website

Je hoeft geen expert te zijn in marketing om te begrijpen dat klantenservice cruciaal is voor je bedrijf. Je bestaande klanten worden je beste ambassadeurs, welke je helpen met de groei van je bedrijf. Maar dat gebeurt alleen als je het perfect doet en de klant een waardevolle en onvergetelijke ervaring geeft. En dat elke keer weer!

Maar hoe doe ik dat met mijn bedrijf?

Begin met een chat service op je website om online een goede relatie op te bouwen met je potentiële klanten. Het toevoegen van chat functionaliteit aan je website stelt klanten in staat om te chatten met je bedrijf in real-time. Je kunt ze direct helpen bij vragen of advies geven en op deze wijze vertrouwen opbouwen bij klanten die je website bezoeken.

Een chat module verandert onmiddellijk de gedachte van de bezoeker. Het geeft websites extra geloofwaardigheid en geeft potentiële klanten het gevoel dat klantenservice een prioriteit is. Veel klanten die op zoek zijn naar informatie, baseren hun koop op gesprekken met de chat.

1. Real-time gemak voor je klanten

De belangrijkste reden om chat toe te voegen is omdat het erg gemakkelijk is voor je klanten. Je biedt de klant een directe manier van communicatie, zonder dat ze hoeven te bellen of mailen. Je bouwt direct een persoonlijke en sterke relatie op met je klant. De bezoeker van je website/winkel wil nou eenmaal niet altijd bellen. Mailen kan, maar gaat te traag en is geen directe communicatie. Door direct te communicatie geeft je de mogelijkheid om direct een klant te adviseren, te helpen, maar ook om eventuele problemen direct adequaat te kunnen oplossen.

2. Versla de concurrentie

Het aantal aanbieders in iedere branche is overweldigend. Een van de manieren om de concurrentie te verslaan, is je onderscheiden door het bieden van uitmuntende service. Met chat geïntegreerd op je website stel je de klant centraal en kom je tegemoet aan de behoefte van de hedendaagse website bezoeker en besteller. Chat kan heel goed helpen om een klant te verleiden door het leveren van zo veel waarde aan hun ervaring met je bedrijf en je aanbod.

3. Verhoog je conversie

Omdat de ervaring met je bedrijf leuker wordt gemaakt door het gebruik van de chat, resulteert dit vaak in meer conversies en een hogere gemiddelde orderwaarde van klanten die je website bezoeken. De nelheid en de effectiviteit van deze vorm van klantenservice is wat er nodig is om te slagen! Help de klant direct, online en real-time. Je zal zien dat je conversie omhoog gaat.

4. Meldingen

Je zit niet altijd achter de computer? Geen probleem. Je kan alles opvolgen via jouw smartphone. Alles is namelijk gekoppeld via een app die je gratis kan downloaden.

Geen zin in meldingen in het weekend? Ga je een paar weken op reis? Stel dan alles mooi in zodat er een klantvriendelijke melding getoond wordt.

5. Customization op maat van uw bedrijf

Wij passen het logo en de verschillende meldingen voor jou aan. Indien je de chat tool pas wilt tonen nadat een bezoeker 2 minuten op jouw website vertoeft kan dat ook. De chat tool is dus helemaal op maat van uw bedrijf!

Meer te weten komen over chat? Mocht u meer willen weten over chat en hoe het nuttig kan zijn voor uw bedrijf, neem dan gerust contact met ons op.