Met dit trucje weet je onmiddellijk of je écht een serieuze korting krijgt

Webshops pakken meestal uit met immense kortingen. Soms zijn deze zo ongelooflijk, dat we willen nagaan of we écht met een megadeal te maken hebt. Daar is een eenvoudig trucje voor: als je een webshop bezoekt en een bepaald product hebt aangeklikt, kan je heel eenvoudig cache: voor de url in de adresbalk typen en op enter drukken. Je krijgt dan dezelfde pagina te zien, maar van enkele dagen geleden. Het is een momentopname die door Google werd opgeslagen in het tijdelijke geheugen (‘cache’). Als je daar de prijs bekijkt, weet je meteen of die spectaculaire aanbieding echt spectaculair is.

korting echt

In se doen deze webshop eigenaars niets fout. Prijzen vergelijken met erg hoge adviesprijzen wordt veel gedaan. Maar als consument blijf je toch best op je hoede: deals die erg extreem klinken, zijn vaak helemaal niet zo extreem als ze lijken. Ons advies blijft: vergelijk de prijzen net zo gedreven als je dat het hele jaar door zou doen.

Opgelet: sommige producten zijn nieuw in het assortiment en komen dus ook niet in het cache-geheugen voor. Ook als Google de dag ervoor nog langs de site is gepasseerd om een momentopname te maken, zal enkel de nieuwe prijs al te zien zijn en kan je dus niet meer vergelijken met de oorspronkelijke prijs.