+32 472 33 40 66

info@deal-webdesign.be

Klein Parksken 1A - 9300 Aalst

panda updatePanda update

24 februari 2012: de Panda update werd gelanceerd. Deze update is een uitbreiding van het bestaande algoritme van Google. Het doel was de zoekresultaten te verbeteren met websites van hoge kwaliteit. Websites met slechte inhoud verloren vele plaatsen. Deze Panda update werd maandelijks aangepast tot Panda 3.5 uitkwam op 19 april 2012. Vooral websites die vol stonden met advertenties werden hierdoor getroffen.

Penguin update

Op 25 april 2012 veranderde Google de manier waarop ze de backlinks beoordeelde. Deze update staat bekend als de Penguin update. Voor deze update was het namelijk mogelijk dat je met vele backlinks met telkens dezelfde anchortekst je website omhoog kon krijgen in Google. Wilde je bv gevonden worden op het woord "auto wassen", dan zorgde je er voor dat je meer backlinks met de anchortekst "auto wassen" had dan je concurrent. Alhoewel dit wel een erg simpele voorstelling van zaken is, was de anchortekst van je links enorm bepalend voor de positie van je website in Google.

Websites die getroffen werden door de Penguin update, hadden al snel door dat dit veroorzaakt werd door onnatuurlijk linkbuilden: er waren simpelweg te veel backlinks met steeds dezelfde anchortekst. Om dit linkprofiel aan te passen kan je nieuwe links maken met andere anchorteksten, links laten verwijderen of gebruik maken van de Disavowtool. Voor sommige websites was de enige oplossing opnieuw beginnen met een nieuwe domeinnaam. Dit is dus een kostbare zaak die je ten alle tijden wil vermijden. Als je wil scoren voor "auto wassen" doe je best aan linkbuilding waarbij 20% van de links deze tekst bevatten. Voor de overige 80% gebruik je best synoniemen, merknamen en zelfs de volledige URL.

Pagerank update

content kingOp 9 februari en 3 mei 2012 kwamen twee Pagerank updates uit. Een Pagerank update heeft nooit rechtstreeks invloed op jouw site maar wel indirect: als websites die naar jouw site linken een hogere PR krijgen, dan zal dat zijn invloed hebben op de posities van jouw website in Google. Maar de basis is nog steeds gebleven: content is king. Wie goede inhoud heeft zal hoog gerangschikt staan. Onverwachts kwam er op 6 december 2013 nog een Pagerank-update van Google.

Denk er vooral aan dat je de mensen die een vraag stellen op google een duidelijk antwoord moet kunnen geven. Mensen zoeken op google naar een oplossing voor hun vochtprobleem. Wanneer jouw website duidelijk weergeeft wat je hier kan aan doen, zal je hoog gerangschikt staan voor "vochtproblemen oplossen".