Heb je nog een website nodig, als je al een Facebook-pagina hebt?

Reken jij op Facebook in plaats van op een eigen website? Dat is niet zo verstandig. Indien je een restaurant, loodgieter of dakwerker zoekt, wat doe je dan? Juist: je zoekt er eentje via Google. Een Facebookpagina scoort niet hoog in Google. Google hecht meer belang aan de officiële website van een bedrijf dan aan een Facebook-pagina. Zo ook: niet iedereen heeft een Facebook account.

Sociale media zoals Instagram en Facebook zijn een vluchtig platform. Elke minuut zakt jouw bericht lager in de tijdslijn omdat er nieuwe berichten bijkomen.

website of facebook

 

Op je eigen website is er geen afleiding en is de kans groter dat je bezoeker aandachtig de informatie opneemt. Op sociale media staat jouw boodschap tussen honderden andere boodschappen die elkaar verdringen om de aandacht van de bezoeker te veroveren.

Echte interactie hou je op je website. Zorg voor call-to-action buttons, zodat je bezoekers deze gebruiken om jou te contacteren of een offerte aanvraag te doen. Een eigen website is de plaats waarop je foto’s van je werk toont.Zo heb je online een visitekaartje.

En zeg nu zelf: hoe serieus neem jij een bedrijf dat geen eigen website heeft, maar enkel een pagina op Facebook?