Optimaliseer uw Google Adwords campagnes

Google Adwords is en blijft nog steeds een effectieve manier van online adverteren. Het grootste voordeel van Google Adwords is dat er zéér snel resultaten te zien zijn in de zoekmachine. Het rendement is echter laag, indien er niet aan gewerkt wordt. Als u de Adwords campagne uitbesteedt bij een betrouwbare partner, heeft u het voordeel dat deze jarenlange kennis en ervaring heeft met Google Adwords en hierdoor een rendabelere campagne kan opzetten.

Het beheren van een advertentie campagne is niet zo eenvoudig als het lijkt. Vroeger werd de positie enkel bepaald door de prijs per klik. Er zijn echter meerdere factoren zoals relevantie van de advertentietekst, geschiedenis van uw advertentie campagnes, laadtijd van de bestemmingspagina,... die uw positie bepalen. Een hoog bedrag per klik biedt dus geen garantie meer op een toppositie. Laat daarom uw Adwords optimaliseren door een expert. U zal er veel geld mee besparen. Laat uw bedrijf online groeien en ontdek snel de vele optimalisaties die worden uitgevoerd.

"Het aantal bezoekers op onze site steeg: nooit hadden we meer dan 100 bezoekers per dag en nu telkens meer dan 200 per dag. Maar ook het aantal bezoekers in onze winkel steeg dankzij de online marketing." Cali April (De Matrassengigant)

 

google Adwords hulp

 

Uw voordelen:

 

 

google Adwords optimalisatie

 

Haal meer kliks uit uw online adverteer budget!

Een standaard Google Ads advertentie heeft een lage kwaliteitsscore. Hier moet maandelijks aan gewerkt worden zodat u minder betaalt per klik. Dat kan door middel van een flexibele biedstrategie, door bodaanpassingen in een bepaalde regio, door het uitsluiten van bepaalde zoekwoorden, sitelinks, enz... Hierbij is het zeer belangrijk dat we eerst algemene, populaire keywords gebruiken. Dit zal de algemene kwaliteitsscore verbeteren. In onderstaand voorbeeld ziet u een paar cijfers:

  • In augustus had de klant een Click Through Rate van 2,76%
  • De gemiddelde kost per klik bedroeg €0,72
  • De kwaliteitsscore van uw advertentie was slechts 4/10

google adwords verbeteren

 

Dit kan allemaal beter. De kwaliteitsscore zegt alles. Dit is een verborgen kolom en dat doet Google met een reden: deze toont aan dat u te veel betaalt voor uw advertenties. In september hebben wij voor deze klant verscheidene aanpassingen gedaan met volgende resultaten:

  • De Click Through Rate steeg van 2% naar 22%
  • De maandelijkse kost per klik is gedaald van €0,72 naar €0,24
  • De kwaliteitsscore is gestegen van 4/10 naar 7/10

verbeteren van google adwords campagnes

 

Nog steeds niet overtuigd?

Met een geoptimaliseerde Google Ads campagne betaalt u minder voor een beter resultaat. Een Google Adwords expert inhuren zal u vele euro's besparen. Wij kunnen dit bewijzen met cijfers zoals deze. Uiteindelijk heeft iedereen een budget per dag en daar wilt u het meeste uit halen, toch?

Bekijk onderstaand voorbeeld en vergelijk de adverteer periode juni - augustus met augustus - oktober. Zoals u kunt zien is het aantal kliks gestegen ondanks dat de klant nog steeds hetzelfde budget heeft ingesteld. De Click Through Rate steeg en de gemiddelde kost per klik daalde. Wat belangrijk is om weten, is dat men kan zien dat de gemiddelde positie van 1,4 naar 2,1 is gegaan. Dit bewijst nogmaals dat een eerste plaats niet garandeert dat men op uw advertentie zal klikken. De invloed van de advertentietekst is groter dan de positie.

 

>

 

Adverteer, maar betaal minder per klik

De Google Adwords campagnes worden vaak door onwetende gebruikers zelf opgezet. Deze mensen ondervinden snel dat ze te veel betalen voor iedere klik en voelen nauwelijks het verschil. Ze hebben daarbij een hoge Bounce Rate d.w.z. bezoekers die de site onmiddellijk verlaten omdat ze op een verkeerde pagina terecht zijn gekomen. Laat daarom uw google Adwords campagnes uitbesteden aan een expert. Wij werken iedere maand aan uw campagnes en zorg ervoor dat u minder betaalt per klik. De invloed van de kwaliteitsscore - telkens een score op 10 die u krijgt van Google - is hierbij enórm. Hoe hoger deze score, hoe minder u betaalt per klik.

 

adverteren google Adwords

 

In tegenstelling tot de traditionele reclamecampagnes, worden advertenties op Google Adwords enkel getoond aan mensen die aangeven interesse te hebben in een specifiek onderwerp. Wie niet tot uw doelgroep behoort, krijgt de advertentie echter niet te zien. Denk maar aan een bepaalde regio waar u niet actief bent, een bepaald tijdstip waarop u niet aanwezig bent, enz... Zo vermijdt u nutteloze kosten.

Let op. Meer dan 1 miljoen Belgen blokkeren deze online advertenties met een adblocker. Het gebruik van adblockers is de laatste maanden wereldwijd met 40% gestegen. Apple zou zelfs in de nieuwe iOS adblocking standaard integreren. U kan daarom best ook gebruik maken van SEO marketing.

 

Opstartkosten:

 

Inclusief 3 revisies:

Klik-kosten

 

Laat uw bedrijf online groeien en maak een vrijblijvende afspraak. Dan vertellen wij u met veel plezier hoe dit allemaal in zijn werk gaat.